In het redactioneel van UW 38/2 merkte Els Vanlommel op dat je met kleine ingrepen je lessen beter en efficiënter kunt maken. Het ging over ingrepen van didactische aard, zoals het stellen van herhalingsvraagjes en oefeningen uitstellen tot later. Soms kun je ook met kleine inhoudelijke ingrepen een ‘gewone’ opgave boeiender maken. Een tijdje geleden zag ik hier een mooi voorbeeld van in mijn ‘didactisch atelier’ van de educatieve bacheloropleiding aan de UCLL in Diepenbeek. Een groepje van drie studenten, Sven, Zohri en Nik, gaven een les aan hun medestudenten, die leerling speelden. De les ging over het gebruik van…

Helaas, om verder te gaan heb je een abonnement nodig...

Reeds abonnee? Meld je aan:
Reeds abonnee, maar nog geen digitale toegang? Vraag je digitale toegang aan.
Papier + Digitaal
€22per jaar
Bestel nu
Digitaal
€18per jaar
Bestel nu
Schoolabonnement
€48per jaar
Bestel nu
Alle details over onze abonnementsformules vind je op de 'Abonnementen'-pagina.