Statistisch redeneren: achtergrond en voorbeelden
Bibwijzerbijdrage: 'Statistisch redeneren: achtergrond en voorbeelden' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 1. Geschreven door Greet Peters, Virginie März, Stijn Vanhoof en Patrick Onghena.
[ Lees meer ]Understandinguncertainty
Bibwijzerbijdrage: 'Understandinguncertainty' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 1. Geschreven door Onbekend.
[ Lees meer ]Vragenlijst statistisch redeneren
Bibwijzerbijdrage: 'Vragenlijst statistisch redeneren' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 1. Geschreven door Stijn Vanhoof, Ana Elisa Castro Sotos, Lieven Verschaffel en Patrick Onghena.
[ Lees meer ]Afscheid Abdon
Redactioneelbijdrage: 'Afscheid Abdon' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Luc Van den Broeck.
- Luc Van den Broeck
- 0
- Redactioneel
- 0
- 691
Onderzoek naar de grafiek van een wortelfunctie
Spinnenwebartikel: 'Onderzoek naar de grafiek van een wortelfunctie' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Luc De Wilde.
- Luc De Wilde
- 0
- Spinnenweb
- 0
- 738
Werken aan ruimte-inzicht, zowel met 2D-programma’s als met 3D-programma’s
Spinnenwebartikel: 'Werken aan ruimte-inzicht, zowel met 2D-programma's als met 3D-programma's' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Luc Van den Broeck.
- Luc Van den Broeck
- 0
- Spinnenweb
- 0
- 827
50 inzichten wiskunde, onmisbare basiskennis
Bibwijzerbijdrage: '50 inzichten wiskunde, onmisbare basiskennis' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Tony Crilly.
[ Lees meer ]De Archimedes-codex, de geheimen van een opzienbarende palimpsest ontsluierd
Bibwijzerbijdrage: 'De Archimedes-codex, de geheimen van een opzienbarende palimpsest ontsluierd' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Reviel Netz en William Noel.
[ Lees meer ]Wolfram Alpha
Bibwijzerbijdrage: 'Wolfram Alpha' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Onbekend.
[ Lees meer ]Begrippen definiëren in de analyse
Sommige begrippen in de analyse hebben een moeilijke definitie. Leerlingen begrijpen niet waarom men het zo moeilijk maakt, want zij werken met het visuele beeld dat zij van deze begrippen hebben. In deze loep stellen we een gefaseerde aanpak voor: de begrippen consequent visueel aanbrengen en enkel op het einde, voor wiskundig sterke leerlingen, de noodzaak motiveren van een meer formele aanpak.
- Hilde Eggermont en Michel Roelens
- 0
- Onder de loep
- 0
- 1.1K