A modification to the e limit
Bibwijzerbijdrage: 'A modification to the e limit' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 2. Geschreven door T. Robin.
[ Lees meer ]Wie krumm ist die Banane? Krümmung und Kurven
Bibwijzerbijdrage: 'Wie krumm ist die Banane? Krümmung und Kurven' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 2. Geschreven door J. Rolfs.
[ Lees meer ]Scholennetwerk
Bibwijzerbijdrage: 'Scholennetwerk' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 2. Geschreven door Onbekend.
[ Lees meer ]Hoeveel planeten van ons zonnestelsel hebben een maan?
Spinnenwebartikel: 'Hoeveel planeten van ons zonnestelsel hebben een maan?' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 2. Geschreven door Gilberte Verbeeck en Luc Van den Broeck.
- Gilberte Verbeeck en Luc Van den Broeck
- 0
- Spinnenweb
- 0
- 693
Logistische groei
Groei is een context die veel gebruikt wordt in wiskundelessen en voor veel leerlingen interessant is. Logistische groei is het eenvoudigste begrensde groeimodel. Veel leerkrachten kennen de naam of de grafiek, maar niet de wiskundige behandeling. We starten de loep met discrete logistische groei: we stellen de recursievergelijking op, lossen ze op (met de grafische rekenmachine) en leggen het verband met exponentiële groei. Daarna bekijken we continue logistische groei. We stellen de differentiaalvergelijking op en lossen ze (analytisch) op. We eindigen de loep met heel wat contexten
- Johan Deprez en Gilberte Verbeeck
- 0
- Onder de loep
- 0
- 1.5K
De televerkoper
Spinnenwebartikel: 'De televerkoper' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 1. Geschreven door Johan Deprez.
- Johan Deprez
- 0
- Spinnenweb
- 0
- 603
Proofs that really count
Bibwijzerbijdrage: 'Proofs that really count' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 1. Geschreven door A. Benjamin en J. Quinn.
[ Lees meer ]GeoGebra
Bibwijzerbijdrage: 'GeoGebra' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 1. Geschreven door Markus Hohenwarter.
[ Lees meer ]Revisiting ‘Mathematics education revisited’
Bibwijzerbijdrage: 'Revisiting 'Mathematics education revisited'' uit Uitwiskeling jaargang 22, nummer 1. Geschreven door K. Gravemeijer.
[ Lees meer ]Problem Solving
Problem solving houdt zich bezig met de vraag hoe je leerlingen kunt leren zelfstandig problemen op te lossen. Na een korte theoretische omkadering geven we een aantal type-oefeningen om heuristieken aan te brengen in de klas. We becommentariëren leerstofgebonden problemen uit de eerste en de tweede graad. Tenslotte bespreken we welke werkvormen aangewezen zijn om van leerlingen goede 'problemsolvers' te maken.
- Sofie Jacobs, Regi Op de Beeck en Jos Willems
- 0
- Onder de loep
- 0
- 1.4K