Numberphile
- 0
- 0
- 748
Bibwijzerbijdrage: 'Numberphile' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Onbekend.
Mathcounts Trainer: een applicatie voor probleemoplossend denken in de klas
- 0
- 0
- 912
Bibwijzerbijdrage: 'Mathcounts Trainer: een applicatie voor probleemoplossend denken in de klas' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Onbekend.
Wiskunde-leren activeren
- 0
- 0
- 1.2K
Een wiskundeleraar wil in de eerste plaats dat zijn leerlingen wiskunde leren. Het leren is iets wat de leerling zelf moet doen. Dit gebeurt in de klas, maar ook daarbuiten. Naast activerende werkvormen voor in de klas, zochten we naar manieren om meer impact te hebben op het leren buiten de klas. Zowel in de klas als daarbuiten kan dit online of offline gebeuren. De auteurs geven een persoonlijk verslag van hoe zij dit proberen te realiseren.
Voorbereiding voor later
- 0
- 0
- 743
Redactioneelbijdrage: 'Voorbereiding voor later' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Michel Roelens.
Ebola
- 0
- 0
- 901
Spinnenwebartikel: 'Ebola' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Gerd Hautekiet.
Four colors suffice. How the map problem was solved
- 0
- 0
- 943
Bibwijzerbijdrage: 'Four colors suffice. How the map problem was solved' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door R. Wilson.
Wat te bewijzen was
- 0
- 0
- 904
Bibwijzerbijdrage: 'Wat te bewijzen was' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Martin Kindt.
Aantal kaarten raden
- 0
- 0
- 730
Spinnenwebartikel: 'Aantal kaarten raden' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Gilberte Verbeeck.
Misleidende procenten
- 0
- 0
- 903
Spinnenwebartikel: 'Misleidende procenten' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Gerd Hautekiet.
Logaritme. Een betekenisvolle aanpak met herhaald delen
- 0
- 0
- 760
Bibwijzerbijdrage: 'Logaritme. Een betekenisvolle aanpak met herhaald delen' uit Uitwiskeling jaargang 32, nummer 2. Geschreven door Paulien Vos en Borge Espedal.