Geluid met GeoGebra
- 0
- 0
- 833
Spinnenwebartikel: 'Geluid met GeoGebra' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 4. Geschreven door Hilde Eggermont.
Een taart snijden op een wetenschappelijke manier
- 0
- 0
- 702
Spinnenwebartikel: 'Een taart snijden op een wetenschappelijke manier' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 4. Geschreven door Gerd Hautekiet.
Groepentheorie
- 0
- 0
- 1.1K
Bibwijzerbijdrage: 'Groepentheorie' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 4. Geschreven door Tristan Kuijpers en C. Lybaert.
Quelques difficultés liées à la soustraction
- 0
- 0
- 745
Bibwijzerbijdrage: 'Quelques difficultés liées à la soustraction' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 4. Geschreven door Isabelle Berlanger, Ginette Cuisinier, Thérèse Gilbert en aure Ninove.
Raisonnements divins
- 0
- 0
- 714
Bibwijzerbijdrage: 'Raisonnements divins' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 4. Geschreven door M. Aigner en G. Ziegler.
Origamics, Mathematical explorations through paper folding
- 0
- 0
- 789
Bibwijzerbijdrage: 'Origamics, Mathematical explorations through paper folding' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 3. Geschreven door Kazuo Haga.
De pracht van priemgetallen
- 0
- 0
- 843
Bibwijzerbijdrage: 'De pracht van priemgetallen' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 3. Geschreven door Paul Levrie en Rudi Penne.
Onderzoekscompetenties met Wiskunnend Wiske
- 0
- 0
- 899
Spinnenwebartikel: 'Onderzoekscompetenties met Wiskunnend Wiske' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 3. Geschreven door Annie Clarysse en Koen De Naeghel.
L’Ocalogik: al spelend je redeneervermogen verbeteren
- 0
- 0
- 784
Spinnenwebartikel: 'L'Ocalogik: al spelend je redeneervermogen verbeteren' uit Uitwiskeling jaargang 30, nummer 3. Geschreven door Caterina Vicentini.
Beschrijvende statistiek in de tweede graad
- 0
- 0
- 983
In het leerplan vinden we de doelstelling: “leerlingen moeten verschillende grafische voorstellingen van statistische gegevens gebruiken en interpreteren”. Hiervoor is het nodig dat leerlingen de technische aspecten van statistiek leren, zoals een gemiddelde bepalen, gegevens voorstellen, een standaardafwijking berekenen… In handboeken vind je veel en waardevol materiaal terug. In deze loep is het niet de bedoeling om dit materiaal verder uit te breiden. We leggen de klemtoon op de meer conceptuele aspecten zoals wat is de betekenis van het gemiddelde, wanneer is de mediaan meer aangewezen dan het gemiddelde of waarvoor kun je een spreidingsmaat als de standaardafwijking gebruiken. Daarnaast vonden we tijdens onze zoektocht op het internet verrassend materiaal om grote hoeveelheden data voor te stellen. In het laatste stukje laten we je daar even van proeven.