Het Wiskunde Boek
- 0
- 0
- 756
Bibwijzerbijdrage: 'Het Wiskunde Boek' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 4. Geschreven door Clifford A. Pickover.
Nederlands materiaal voor keuze-onderwerpen wiskunde
- 0
- 0
- 824
Bibwijzerbijdrage: 'Nederlands materiaal voor keuze-onderwerpen wiskunde' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 4. Geschreven door Onbekend.
Kennis en rust
- 0
- 0
- 869
Redactioneelbijdrage: 'Kennis en rust' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 3. Geschreven door Michel Roelens.
De zeepvlieskubus
- 0
- 0
- 866
Redactioneelbijdrage: 'De zeepvlieskubus' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 3. Geschreven door Luc Van den Broeck.
Wiskunde in nijverheidstechnische richtingen
- 0
- 0
- 826
Deze loep bevat een aantal concrete toepassingen uit de wereld van de techniek, bedoeld voor nijverheidstechnische richtingen met weinig uren wiskunde. De behandelde onderwerpen sprokkelde Gerd Hautekiet, gastauteur voor deze loep, bij haar collega’s nijverheidstechnische vakken op het VTST te Turnhout.
Logicomix (een epische zoektocht naar de waarheid)
- 0
- 0
- 955
Bibwijzerbijdrage: 'Logicomix (een epische zoektocht naar de Trueheid)' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 3. Geschreven door A. Doxiadis, C. Papadimitriou en A. Papadatos.
Probleme lösen und Begründungen finden, Wie viele Steine had die 2009-te Pyramide?
- 0
- 0
- 729
Bibwijzerbijdrage: 'Probleme lösen und Begründungen finden, Wie viele Steine had die 2009-te Pyramide?' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 3. Geschreven door Werner Lorbeer en K. Reiss.
Sangaku, le mystère des énigmes géométriques japonaises
- 0
- 0
- 773
Bibwijzerbijdrage: 'Sangaku, le mystère des énigmes géométriques japonaises' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 3. Geschreven door Géry Huvent.
Een elektriciteitsleverancier kiezen
- 0
- 0
- 695
Spinnenwebartikel: 'Een elektriciteitsleverancier kiezen' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 3. Geschreven door Johan Deprez.
Filmpjes in een wiskundeles
- 0
- 0
- 986
De 25ste verjaardag van Uitwiskeling werd met filmpjes gevierd. Er was in 2009 een filmpjeswedstrijd en wijzelf deden ook een poging om enkele filmpjes te maken. Het gaat over korte filmpjes die in een wiskundeles kunnen worden getoond: om iets uit te leggen, om een toepassing te laten zien, om een opdracht in te leiden… In deze loep gaan we in op het didactisch gebruik van deze en andere filmpjes in een wiskundeles.