Statistisch redeneren: achtergrond en voorbeelden
- 0
- 0
- 868
Bibwijzerbijdrage: 'Statistisch redeneren: achtergrond en voorbeelden' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 1. Geschreven door Greet Peters, Virginie März, Stijn Vanhoof en Patrick Onghena.
Understandinguncertainty
- 0
- 0
- 753
Bibwijzerbijdrage: 'Understandinguncertainty' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 1. Geschreven door Onbekend.
Vragenlijst statistisch redeneren
- 0
- 0
- 909
Bibwijzerbijdrage: 'Vragenlijst statistisch redeneren' uit Uitwiskeling jaargang 26, nummer 1. Geschreven door Stijn Vanhoof, Ana Elisa Castro Sotos, Lieven Verschaffel en Patrick Onghena.
Afscheid Abdon
- 0
- 0
- 665
Redactioneelbijdrage: 'Afscheid Abdon' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Luc Van den Broeck.
Onderzoek naar de grafiek van een wortelfunctie
- 0
- 0
- 699
Spinnenwebartikel: 'Onderzoek naar de grafiek van een wortelfunctie' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Luc De Wilde.
Werken aan ruimte-inzicht, zowel met 2D-programma’s als met 3D-programma’s
- 0
- 0
- 796
Spinnenwebartikel: 'Werken aan ruimte-inzicht, zowel met 2D-programma's als met 3D-programma's' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Luc Van den Broeck.
50 inzichten wiskunde, onmisbare basiskennis
- 0
- 0
- 848
Bibwijzerbijdrage: '50 inzichten wiskunde, onmisbare basiskennis' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Tony Crilly.
De Archimedes-codex, de geheimen van een opzienbarende palimpsest ontsluierd
- 0
- 0
- 757
Bibwijzerbijdrage: 'De Archimedes-codex, de geheimen van een opzienbarende palimpsest ontsluierd' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Reviel Netz en William Noel.
Wolfram Alpha
- 0
- 0
- 756
Bibwijzerbijdrage: 'Wolfram Alpha' uit Uitwiskeling jaargang 25, nummer 4. Geschreven door Onbekend.
Begrippen definiëren in de analyse
- 0
- 0
- 1.1K
Sommige begrippen in de analyse hebben een moeilijke definitie. Leerlingen begrijpen niet waarom men het zo moeilijk maakt, want zij werken met het visuele beeld dat zij van deze begrippen hebben. In deze loep stellen we een gefaseerde aanpak voor: de begrippen consequent visueel aanbrengen en enkel op het einde, voor wiskundig sterke leerlingen, de noodzaak motiveren van een meer formele aanpak.