Populair-wetenschappelijke site voor leerlingen en breed publiek (www.kennislink.nl)
- 0
- 0
- 715
Bibwijzerbijdrage: 'Populair-wetenschappelijke site voor leerlingen en breed publiek (www.kennislink.nl)' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 3. Geschreven door Onbekend.
Remediëren wiskunde, de basisschool voorbij
- 0
- 0
- 722
Bibwijzerbijdrage: 'Remediëren wiskunde, de basisschool voorbij' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 3. Geschreven door P (red.) van Vugt.
In de ban van wiskunde. Het cultuurverschijnsel mathematica in beschaving, kunst, natuur en leven.
- 0
- 0
- 892
Bibwijzerbijdrage: 'In de ban van wiskunde. Het cultuurverschijnsel mathematica in beschaving, kunst, natuur en leven.' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 3. Geschreven door R. Verhulst.
‘Master in de statistiek’ aan verschillende universiteiten
- 0
- 0
- 751
Nieuwsbericht: ''Master in de statistiek' aan verschillende universiteiten' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 3. Geschreven door Onbekend.
Controlecijfers op bankkaarten
- 0
- 0
- 830
Spinnenwebartikel: 'Controlecijfers op bankkaarten' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 2. Geschreven door Luc Van den Broeck en Hector Mommaerts.
De wiskunde-B-dag: een verslag
- 0
- 0
- 833
Spinnenwebartikel: 'De wiskunde-B-dag: een verslag' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 2. Geschreven door Hilde Eggermont.
De meetkundige betekenis van de parameter b
- 0
- 0
- 673
Spinnenwebartikel: 'De meetkundige betekenis van de parameter b' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 2. Geschreven door Luc Van den Broeck en Leon Lenders.
Wiskunde en muziek
- 0
- 0
- 2.5K
Vaak wordt een band tussen muziek en wiskunde gelegd. Maar muziek in wiskundelessen introduceren, is niet zo eenvoudig omdat de behandeling snel te theoretisch wordt voor een muzikale leek. In deze loep behandelen we enkele eenvoudige en toegankelijke onderwerpen. We gebruiken ritmes als instap voor het rekenen met breuken, onderzoeken met logaritmen het verband tussen muzikale intervallen en snaarlengten op een gitaar en verklaren met kettingbreuken waarom een piano 12 toetsen per octaaf heeft.
Wat a is, dat kun je niet weten. Een pleidooi voor betekenisvolle algebra op school
- 0
- 0
- 761
Bibwijzerbijdrage: 'Wat a is, dat kun je niet weten. Een pleidooi voor betekenisvolle algebra op school' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 2. Geschreven door Paul (red.) Drijvers.
www.wiskundemeisjes.nl
- 0
- 0
- 934
Bibwijzerbijdrage: 'www.wiskundemeisjes.nl' uit Uitwiskeling jaargang 23, nummer 2. Geschreven door Onbekend.