- Onder de loep
Van basisonderwijs naar secundair onderwijs
- Johan Deprez, Michèle Dexters, Els Van Emelen
- 2
- 0
From the Blog
Het koekjesprobleem
Spinnenwebartikel: 'Het koekjesprobleem' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 4. Geschreven door Regi Op de Beeck.
[ Lees meer ]Think inside the box
Spinnenwebartikel: 'Think inside the box' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 4. Geschreven door Hanne Decoene, Tom Philippe, Anaïs Tallon en Amber Van Baelen.
[ Lees meer ]Weerspiegeld in een bol: reflecties rond een klasproject
Spinnenwebartikel: 'Weerspiegeld in een bol: reflecties rond een klasproject' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 4. Geschreven door Luc Van den Broeck.
[ Lees meer ]De bolanamorfose
Spinnenwebartikel: 'De bolanamorfose' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 4. Geschreven door Luc Van den Broeck.
[ Lees meer ]Recht doen aan evenredigheden
Het onderwerp ‘evenredigheid’ vormt een schakel tussen de verhoudingstabellen in de lagere school en de functies in de tweede en de derde graad. In het eerste jaar s.o. is er bij verschillende
[ Lees meer ]Sur le théorème de Mamikon
Bibwijzerbijdrage: 'Sur le théorème de Mamikon' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 4. Geschreven door Jacques Bair en Valérie Henry.
[ Lees meer ]Nieuwe getallenstelsels
Bibwijzerbijdrage: 'Nieuwe getallenstelsels' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 4. Geschreven door Arno van der Essen.
[ Lees meer ]‘Het verschil in wiskunde’, verslag en aanbevelingen na de peilingen wiskunde
Nieuwsbericht: ''Het verschil in wiskunde', verslag en aanbevelingen na de peilingen wiskunde' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 4. Geschreven door Redactie.
[ Lees meer ]Leren modelleren
Modelleren is een belangrijk aspect van wiskunde. Met modelleren bedoelen we hier niet kartonnen modellen van veelvlakken knutselen, maar fenomenen uit de realiteit beschrijven met wiskundige
[ Lees meer ]En we hebben een winnaar
Spinnenwebartikel: 'En we hebben een winnaar' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 3. Geschreven door Bieke Nouws.
[ Lees meer ]