Jaaroverzicht
- 01/1 - Willy Goossens, Integratie door substitutie (pg. 4)
- 01/3 - Dirk Van Eester, Kettingregel (pg. 4)
- 01/4 - Frans Gyssels, Groepswerk (pg. 4)
- 01/4 - Rob Czekaj, Cosinus- en sinusregel (pg. 7)
- 01/4 - Onbekend, Toepassing van lineaire combinaties en vectoren (pg. 8)
Loep: 'Afgeleide van een samengestelde functie' uit Uitwiskeling jaargang 01, nummer 1. Geschreven door Jan Roels en Johan Deprez. (pg. 9))
[ Lees meer ]Loep: 'Vectorruimten' uit Uitwiskeling jaargang 01, nummer 2. Geschreven door Johan Deprez, Dirk Janssens en Jan Roels. (pg. 7))
[ Lees meer ]Loep: 'De cosinus- en de sinusregel' uit Uitwiskeling jaargang 01, nummer 3. Geschreven door Hilde Eggermont en Greet Kesselaers. (pg. 7))
[ Lees meer ]Loep: 'Een bewijs leren beginnen' uit Uitwiskeling jaargang 01, nummer 4. Geschreven door Hilde Eggermont, Viviane Remels en Michel Roelens. (pg. 11))
[ Lees meer ]
Bespreking van
- 01/0 - H. Nieland, Doorbraak in de getallentheorie (pg. 20)
- 01/0 - Spyros P. Kalomitsines, Two methods for solving problems (pg. 21)
- 01/0 - A. B. Arndt, Al-khwarzmi (pg. 22)
- 01/1 - K. P. Müller en H. Wölpert, Raumvorstellung (pg. 20)
- 01/1 - J. van Dormolen, Leren wat bewijzen is (pg. 24)
- 01/1 - F. Bach, Nogmaals: oneindig min oneindig en nul maal oneindig (pg. 24)
- 01/1 - R. Laumen, Het stellen van vragen in toetsen voor de zes leerjaren van het secundair onderwijs (pg. 28)
- 01/1 - R. Duval, L’ obstacle du dédoublement des objets mathémathiques (pg. 29)
- 01/1 - John Baylis, A contribution to mathematical evangelism (pg. 32)
- 01/2 - E. Kamerich, Problemen oplossen in de brugklas (pg. 34)
- 01/2 - E. Kamerich, Rekenoperaties in de brugklas (pg. 34)
- 01/2 - E. Kamerich, Variabelen en formules in de brugklas; Generaliseren (pg. 34)
- 01/2 - J. De Schrijver, Integralen in het secundair onderwijs (pg. 41)
- 01/2 - Erich Wittmann, Teaching units as the integrating core of mathematics education (pg. 43)
- 01/2 - Redactie Mathematical Spectrum, All constants are zero! (pg. 46)
- 01/3 - Uri Rimon, Teaching group theory visually (pg. 23)
- 01/3 - A. K. Austin, Mathematical induction – a computer approach (pg. 28)
- 01/3 - Hans Schupp, Alternativgeometrien im Unterricht der Sekundarstufe I (pg. 30)
- 01/4 - Guido Roels, Het fenomeen hoek (pg. 41)
- 01/4 - Rik Pinxten, Ingrid van Dooren en Frank Harvey, The anthropology of space (pg. 43)
- 01/4 - HEWET-team, Differentiëren 1 (pg. 45)
- 01/4 - H. J. Smid en A. Verweij, Huiswerk voor wiskunde (pg. 50)
- 01/4 - Hans Steur, Levende wiskunde, Toepassingen geordend naar wiskundig onderwerp (pg. 53)
- 01/4 - R. B. Davis, Learning Mathematics. The Cognitive Science Approach to Mathematics Education (pg. 54)
- 01/4 - SLO, Situatiebeschrijvingen in wiskundeteksten (pg. 55)
- 01/4 - CEDIWI, Continuum nr. 1 : Aanzet van het meetkundeonderwijs in het secundair onderwijs (pg. 56)
- 01/4 - Jan van Maanen, Over het verdelen van aangeslibd land. Een brugklasprojekt. (pg. 57)