Jaaroverzicht
- 02/1 - Johan Deprez, Som- en verschilformules zonder scalair product (pg. 4)
- 02/1 - Hilde Missinne, Ideeën voor groepswerk (pg. 10)
- 02/1 - Michel Roelens en Pedro Tytgat, Logica (pg. 9)
- 02/2 - Dirk De Bock, Rationaal maken van noemers (pg. 5)
- 02/2 - Dirk Janssens, Analytische meetkunde zonder scalair product (pg. 7)
- 02/2 - Dirk Janssens, Definitie van de natuurlijke logaritmische functie (pg. 13)
- 02/3 - Jos Vermeulen, Enkele smaakmakers : het getal pi, bijecties tussen twee talen, cijferwerk (pg. 3)
- 02/3 - Willy Goossens, Het ezelsbrugske (pg. 8)
- 02/3 - M.-L. Bolle, Des élèves responables… c’ est possible (pg. 10)
- 02/4 - Redactie Pythagoras, Japanse drinkers (pg. 6)
Loep: 'Analyse, een intuïtieve kennismaking' uit Uitwiskeling jaargang 02, nummer 1. Geschreven door Stef Gyssels, Johan Deprez en Jan Roels. (pg. 16))
[ Lees meer ]Loep: 'Een rekenmachientje te pas en te onpas' uit Uitwiskeling jaargang 02, nummer 2. Geschreven door Dirk Roose, Jan Roels, Dirk Janssens en Viviane Remels. (pg. 24))
[ Lees meer ]Loep: 'Reële getallen in de klas' uit Uitwiskeling jaargang 02, nummer 3. Geschreven door Greet Kesselaers, Johan Deprez en Michel Roelens. (pg. 18))
[ Lees meer ]Loep: 'Lineaire programmering' uit Uitwiskeling jaargang 02, nummer 4. Geschreven door Jan Roels, Greet Kesselaers en Jan Kesteloot. (pg. 9))
[ Lees meer ]
Bespreking van
- 02/1 - G. J. T. A. Bakx, De computer in het wiskundeonderwijs : een verkenning naar niet-CAI/CMI toepassingen (pg. 49)
- 02/1 - T. O'Loughlin, Using electronic programmable calculators (mini-computers) in calculus instruction (pg. 50)
- 02/1 - J. Markusse, Grafieken en computers (pg. 51)
- 02/1 - S. Bakx, Computer-simulaties in statistiekonderwijs (pg. 51)
- 02/1 - E. Dzick, Themenzentrierte interaktionelle Methode im Mathematikunterricht (pg. 54)
- 02/1 - V. Mulder, Ellips en hyperbool in doorhangend touw (pg. 60)
- 02/1 - Jan van Maanen, Een volle bak (pg. 60)
- 02/1 - L. Bowden en M. M. Schiffer, The role of mathematics in science (pg. 61)
- 02/2 - A. Flores, Parabella (pg. 69)
- 02/2 - Hanlin Zhu, A tetrahedron inequality (pg. 71)
- 02/2 - L. Crowley en A. Dunn, On multiplying Negative Numbers (pg. 57)
- 02/2 - Redactie Mathematiklehren, Mathematik und Sport (pg. 59)
- 02/2 - H. Neill en H. Shuard, Teaching calculus (pg. 63)
- 02/2 - F. J. Swetz, Mathemetics : a vehicle for better global understanding (pg. 66)
- 02/3 - S. Olson en D. Holley, Sketching parabolas (pg. 43)
- 02/3 - J. Shear, Visual thinking, Algebraic thinking, and a full Unit-Circle Diagram (pg. 44)
- 02/3 - J. Robert Hanson, A game : Digits Delight (pg. 44)
- 02/3 - Groupe d' Enseignement Mathématique, L’ archipel des isométries. Essai de redécouverte (pg. 45)
- 02/3 - Nicolas Rouche en F. Thomas-Van Dieren, Mesures, pavages et nombres irrationels (pg. 51)
- 02/3 - Hugh Buckhardt, The real world and mathematics (pg. 53)
- 02/3 - . Shuard en H. Neill, From graphs to calculus (pg. 54)
- 02/3 - S. Lang, The beauty of doing mathematics. Three public dialogues (pg. 55)
- 02/3 - S. Lang, Math! Encounters with high school students (pg. 55)
- 02/3 - T. Konings, Plaatjes bij rijen (pg. 56)
- 02/4 - R. Boerhout en A. Miedema, Groepswerk, Verslag van ervaringen uit de onderwijspraktijk (pg. 47)
- 02/4 - U. Leron, A direct approach to indirect proofs (pg. 49)
- 02/4 - C. Schütz, Die Erdmessung des Erathostenes. Ein Unterrichtsbeispiel zur Einfürung der bogenlänge (pg. 50)
- 02/4 - M. Möbius, Von der Polynomdivision und ihrer Nutzanwendung (pg. 51)
- 02/4 - John Baylis, Reasonable elections don’t exist (pg. 52)
- 02/4 - O. Skovsmose, Mathematical education versus critical education (pg. 54)
- 02/2 - Redactie, Enkele recente boeken (pg. 35)