Jaaroverzicht
- 03/1 - Fons Van Daele, Een speelse overhoring (pg. 3)
- 03/1 - Dirk Janssens, Het scalair product in de meetkunde van het vierde jaar (pg. 7)
- 03/2 - Jean-Paul Vandenabeele, De rekenregel van Horner (pg. 2)
- 03/2 - Alex Calders, Het getal e: definitie als limiet (pg. 10)
- 03/2 - Johan Deprez en Dirk Janssens, Meetkundeonderwijs van de lagere cyclus (pg. 12)
- 03/3 - Machteld Govaerts, Integralen, de familie Van Slag en kunstenaars (pg. 2)
- 03/4 - Johan Deprez, Het probleem van Lierre de Fourmi (pg. 3)
Loep: 'Kansrekenen' uit Uitwiskeling jaargang 03, nummer 1. Geschreven door Johan Deprez, Stef Gyssels en Viviane Remels. (pg. 13))
[ Lees meer ]Loep: 'Groepswerk in de wiskundeles' uit Uitwiskeling jaargang 03, nummer 2. Geschreven door Michel Roelens, Greet Kesselaers, Hilde Eggermont en Frans Gyssels. (pg. 21))
[ Lees meer ]Loep: 'Ruimtemeetkunde' uit Uitwiskeling jaargang 03, nummer 3. Geschreven door Johan Deprez, Michel Roelens en Jan Roels. (pg. 11))
[ Lees meer ]Loep: 'Goniometrische functies als modellen voor periodieke verschijnselen' uit Uitwiskeling jaargang 03, nummer 4. Geschreven door Dirk De Bock, Hilde Eggermont en Regi Op de Beeck. (pg. 13))
[ Lees meer ]
Bespreking van
- 03/1 - M. Peltier, V. Rouche en M. Manderick, Contremanuel de Statistique et Probabilité (pg. 46)
- 03/1 - P. Marlier, Enseignement de l’analyse basé sur les suites réelles (pg. 48)
- 03/1 - J. van de Craats, Tweemaal pi (pg. 49)
- 03/1 - J. Pot, Uit de geschiedenis van pi (pg. 49)
- 03/1 - M. Rense, Reis in vier dimensies (pg. 49)
- 03/1 - H. Broekman, De klok, de tijd en de wiskunde (pg. 51)
- 03/1 - Erkki Pehkonen, Wie könnte man in der Geometrie eine neue Unterrichtspraxis verwirklichen? (pg. 52)
- 03/1 - F. J. Prevost, Geometry in the Junior High School (pg. 53)
- 03/1 - Barbara Kinach, Solving linear quations physically (pg. 54)
- 03/1 - A. Fricke, Problemlöseprozesse bei Anzahlfragen zur n-Geraden Konfiguration (pg. 56)
- 03/2 - R. Borasi, On the nature of problems (pg. 53)
- 03/2 - William Wynne Willson, Geometry (pg. 56)
- 03/2 - Heinz Klaus Strick, Zur Bestimmung von Stammfunktionen mit Hilfe geometrischer Überlegungen (pg. 57)
- 03/2 - Redactie Der Mathematikunterricht, Motivatie in het wiskundeonderwijs (pg. 58)
- 03/2 - Bram Lagerwerf, Wiskundeonderwijs nu (pg. 63)
- 03/2 - R. Danckwerts en D. Vogel, Analysis (pg. 65)
- 03/3 - James M. Moser, How many triangles? (pg. 45)
- 03/3 - Robert Mc Ginty, A brief historical dictionary of mathematical terms (pg. 47)
- 03/3 - Claude Villers, Préparation à l’ analyse au cycle inférieur (pg. 47)
- 03/3 - C. Festraets, Inégalités (pg. 49)
- 03/3 - W. Berckmans, Jeu et probabilité (pg. 51)
- 03/3 - Redactie Der Mathematikunterricht, Funktionen in der Sekundarstufe II (pg. 41)
- 03/3 - H. J. Bentz en M. Borovcnik, Standardabweichung. Ein sinnvolles Konzept zur Erfassung von Variabilität? (pg. 43)
- 03/4 - J. A. Jarrett, A geometric proof of the sum-product identities for trigonometric functions (pg. 46)
- 03/4 - W. Van Hirtum, Limieten, blikopeners naar het onbekende (pg. 47)
- 03/4 - Fred Goffree, Wiskunde en didactiek (pg. 50)
- 03/4 - H. Kaiser en W. Nöbauer, Geschichte der Mathematik für den Schulunterricht (pg. 54)
- 03/4 - G. Heinz en J. Vogt, Ein historisch orientierer Zugang zum Ableitungsbegriff – Johannes Kepler, Pierre De Fermat (pg. 57)
- 03/1 - Dirk Janssens, Nieuwe leerplannen voor bepaalde vijfde jaren (pg. 59)