Jaaroverzicht
- 06/1 - Johan Deprez, Homografische functies en transformeren van grafieken (pg. 4)
- 06/1 - Michel Roelens, Het nut van radialen (pg. 8)
- 06/1 - Jan Van Hemelryck, Meetkundige plaatsen in de lagere cyclus (pg. 10)
- 06/2 - Johan Deprez, Lineaire programmering (pg. 18)
- 06/2 - Rob Van Oord, De wegschuivende ladder (pg. 19)
- 06/2 - Christine Vanhoucke, Gevonden: een radialenboog (pg. 20)
- 06/2 - Maria Daneels, Hilde Eggermont en Johan Deprez, Analytische meetkunde in de tweede graad (pg. 22)
- 06/2 - Guibert Sys, Kenmerken van deelbaarheid door 7 en 13 (pg. 4)
- 06/2 - Arthur Meysen en Guibert Sys, Didactische wenken bij het kenmerk van deelbaarheid door 7 en 13 (pg. 8)
- 06/2 - Ria Dillen, Sandra Pinxten en Verbruggen Leen, Afstand tussen twee kruisende rechten (pg. 13)
- 06/3 - Leo Van Echelpoel, Eenheden in wiskunde en fysica (pg. 4)
- 06/3 - Peter Buysse, Starten in het onderwijs … Een verrassende belevenis. (pg. 12)
- 06/3 - Etienne Blymeert, Boeken over Boole-algebra (pg. 17)
- 06/4 - Dirk De Bock en Michel Roelens, Vierhoeken: een verslag van een groepswerk (pg. 3)
Loep: 'Historisch geïnspireerde wiskundelessen' uit Uitwiskeling jaargang 06, nummer 1. Geschreven door Dirk Janssens, Michel Roelens en Regi Op de Beeck. (pg. 16))
[ Lees meer ]Loep: 'Rationale en irrationale functies' uit Uitwiskeling jaargang 06, nummer 3. Geschreven door Hilde Eggermont, Regi Op de Beeck, Dirk De Bock en Jan Roels. (pg. 19))
[ Lees meer ]Loep: 'Integralen' uit Uitwiskeling jaargang 06, nummer 4. Geschreven door Michel Roelens, Jan Roels en Johan Deprez. (pg. 8))
[ Lees meer ]
Bespreking van
- 06/1 - J. Cook, Formula for a cos(thèta) +/- b sin(thèta) (pg. 60)
- 06/1 - E. Barbin, Pour une perspective historique dans l’enseignement des mathématiques (pg. 54)
- 06/1 - W. Kleijne, Gedachten bij een grafschrift (pg. 56)
- 06/1 - Klaas Lakeman, Spelen met ringen (pg. 59)
- 06/2 - U. Bergmann, Vertretungsstunden Mathematik in der Sekundarstufe 1, 39 Vorsläge für anregende Unterrichtstunden (pg. 51)
- 06/2 - D. Bennett, A new look at Circles (pg. 55)
- 06/2 - G. W. Bright en J.G. Harvery, Games, Geometry and Teaching (pg. 56)
- 06/2 - H. Glaer en H.-G. Weigand, Das ULAM-Problem – Computergestützte Entdeckungen (pg. 58)
- 06/2 - F. Piper, Cryptographic Uses of Large Numbers (pg. 59)
- 06/3 - W. Burkhardt, Machen Rechner den Mathematikunterricht überflüssig? (pg. 41)
- 06/3 - W. Thurman Whitley, The Lifeguard Problem (pg. 42)
- 06/3 - H. Zeitler, Schraublinien überall! Eine mögligkeit zur Revitalisierung der Schulgeometrie (pg. 45)
- 06/3 - M. Borovcnik en G. Ossimitz, Materalien zur Beschreibenden Statistik und Explorativen Daten Analyse (pg. 48)
- 06/3 - T. Konings, COW en didactiek op de opleiding: De inverse functie (pg. 50)
- 06/4 - D. M. Blais, Constructivism – a theoretical revolution for algebra (pg. 56)