Jaaroverzicht
- 10/1 - Erik Van Velthoven, Antwerpen ’93 in de ruimte (pg. 10)
- 10/1 - Luc Gheysens, De grootste kegel uit een cirkelschijf: reactie (pg. 14)
- 10/2 - Luc Gheysens, In welke mate zullen het kleiduifschieten en een overtocht Calais-Dover het gedrag van wiskundeleerkrachten beïnvloeden op het einde van de twintigste eeuw? (pg. 11)
- 10/2 - Jan Roels, Spiegeltje, spiegeltje op het papier, geef de raaklijn nu vlug hier (pg. 21)
- 10/2 - W. De Volder, Grafieken spelenderwijs (pg. 17)
- 10/3 - Johan Deprez, Merkwaardige vereenvoudigingen: reactie (pg. 8)
- 10/3 - Michel Roelens, De vier leugenaars (pg. 12)
- 10/4 - Michiel Doorman, Kleiduifschieten: een reactie (pg. 11)
Loep: 'Christiaan Huygens als gastdocent' uit Uitwiskeling jaargang 10, nummer 1. Geschreven door Michel Roelens. (pg. 19))
[ Lees meer ]Loep: 'Ruimtemeetkunde' uit Uitwiskeling jaargang 10, nummer 2. Geschreven door Guy Van Leemput, Greet Kesselaers en Hilde Eggermont. (pg. 26))
[ Lees meer ]Loep: 'Wiskunde en fysica, twee verschillende vakken …' uit Uitwiskeling jaargang 10, nummer 3. Geschreven door Johan Deprez, Regi Op de Beeck en Jan Roels. (pg. 18))
[ Lees meer ]Loep: 'Toestellen True wiskunde in zit' uit Uitwiskeling jaargang 10, nummer 4. Geschreven door Regi Op de Beeck, Michel Roelens en Guy Van Leemput. (pg. 15))
[ Lees meer ]
Bespreking van
- 10/1 - J.L. Boal, Two geometry applications (pg. 63)
- 10/1 - Françoise Van Dieren-Thomas, Nicolas Rouche, Josse Ottevaere en Madeleine Vilanoy-Schul, Mathématiques 1. De question en question. (pg. 66)
- 10/2 - M. Nouet, Histoire des mathématiques en classe de terminale (pg. 63)
- 10/2 - K. Treitz, Die Zykloide (pg. 63)
- 10/3 - Lieven Verschaffel, Leren oplossen van reken/wiskundeproblemen in en buiten de school: enkele resultaten van recent onderzoek (pg. 55)
- 10/3 - Redactie Pythagoras, Bissectrice, lijn van eerlijk delen (pg. 59)
- 10/3 - B. Wernicke, Ein Ausflug in die räumliche Geometrie (pg. 60)
- 10/3 - Paul Drijvers, Een toepassing op het matrixprodukt (pg. 63)
- 10/4 - H. Mulder, Buis doorzagen (pg. 49)
- 10/4 - Algebragroep W12-16, En de variabelen, hoe zit het daarmee? (pg. 51)