Jaaroverzicht
- 11/1 - Hilde Van Buggenhout, Waarom constructies met passer en liniaal? (pg. 2)
- 11/1 - Alfons Van Daele, Een wiskundige zelftest voor abituriënten (pg. 7)
- 11/1 - Jos Robert, Geïntegreerde proef (pg. 9)
- 11/2 - Daisy Blervacq, Een toepassing van dubbelverhouding (pg. 2)
- 11/2 - Michel Roelens, De assen van een cirkel in parallelperspectief (pg. 5)
- 11/2 - Rosette Aerts, Een ruitjesbord … (pg. 9)
- 11/2 - Guy Van Leemput, Parabolen tekenen (pg. 10)
- 11/4 - Luc Gheysens, Schematisch integreren (pg. 2)
- 11/4 - Els Dereymaeker, Enkele programma’s voor grafische rekenmachines (pg. 5)
- 11/4 - Walter De Volder, Keno: een nieuw spel van de Nationale Loterij (pg. 9)
Loep: 'Een visie op wiskunde-onderwijs' uit Uitwiskeling jaargang 11, nummer 1. Geschreven door Dirk De Bock, Johan Deprez, Hilde Eggermont, Dirk Janssens, Greet Kesselaers, Regi Op de Beeck, Michel Roelens, Jan Roels, Guy Van Leemput en Jos Willems. (pg. 10))
[ Lees meer ]Loep: 'Analytische meetkunde in het vierde jaar' uit Uitwiskeling jaargang 11, nummer 2. Geschreven door Greet Kesselaers, Guy Van Leemput en Jan Roels. (pg. 12))
[ Lees meer ]Loep: 'Getallen en meetkunde in de eerste graad' uit Uitwiskeling jaargang 11, nummer 4. Geschreven door Hilde Eggermont, Michel Roelens en Jan Roels. (pg. 13))
[ Lees meer ]
Bespreking van
- 11/1 - I. Lakatos, Proofs and Refutations. The Logic of mathematical Discovery (pg. 31)
- 11/1 - Michiel Doorman, Paul Drijvers en Martin Kindt, De grafische rekenmachine in het wiskunde-onderwijs (pg. 35)
- 11/2 - E. Castelnuovo, Pentole, ombre, formiche – In viaggio con la matematica (pg. 28)
- 11/2 - Dirk De Bock, Afgeleiden en integralen (pg. 34)
- 11/3 - Guido Roels, Tien jaar evolutie van het wiskundeonderwijs in Vlaanderen: een schets uit de praktijk (pg. 2)
- 11/3 - Martin Kindt, Concrete wiskundige structuren (pg. 14)
- 11/3 - Nicolas Rouche, Van de wiskunde naar de leerlingen of van de leerlingen naar de wiskunde: een vraag naar de zin (pg. 33)
- 11/3 - Werner Blum, Huidige tendensen in het analyse-onderwijs en perspectieven voor het jaar 2000 (pg. 50)
- 11/4 - F. Roos, Wiskunde en natuurwetenschappen (pg. 42)
- 11/4 - V. Villani, L’insegnamento della geometria nei nuovi programmi della scuola italiana (pg. 43)