- Rik Van Eecke, Het begrip afgeleide: een meerwaarde door ICT? (pg. 2)
- Bernadette Vandermotte, Ontbinden van een drieterm van de tweede graad (pg. 10)
- Hilde Eggermont, De kerk met de toren die niet dichtgeplooid is (pg. 12)
De eindtermen voor de derde graad ASO vermelden de normale verdeling. Dit betekent dat alle leerlingen ASO binnen afzienbare tijd zullen moeten kennismaken met de normale verdeling in de derde graad. De normale verdeling wordt hierbij bekeken als een wiskundig model voor bepaalde klokvormige frequentieverdelingen. Zo wordt b.v. het histogram van de lengte van een groot aantal personen heel goed benaderd door een normale verdeling. We werken in deze 'onder de loep' zo'n kennismaking met de normale verdeling concreet uit. (pg. 15)
[ Lees meer ]
Bespreking van
- Van ruimtelijk inzicht naar ruimtemeetkunde (pg. 48) door Karel Thaels, Hilde Eggermont en Dirk Janssens,
- Exactly how is math used in technology? (http://www.math.bcit.ca/examples/table.htm) (pg. 50) door Onbekend,