- Luc De Wilde, Onderzoek naar de grafiek van een wortelfunctie (pg. 3)
- Luc Van den Broeck, Werken aan ruimte-inzicht, zowel met 2D-programma’s als met 3D-programma’s (pg. 9)
Sommige begrippen in de analyse hebben een moeilijke definitie. Leerlingen begrijpen niet waarom men het zo moeilijk maakt, want zij werken met het visuele beeld dat zij van deze begrippen hebben. In deze loep stellen we een gefaseerde aanpak voor: de begrippen consequent visueel aanbrengen en enkel op het einde, voor wiskundig sterke leerlingen, de noodzaak motiveren van een meer formele aanpak. (pg. 13)
[ Lees meer ]
Bespreking van
- 50 inzichten wiskunde, onmisbare basiskennis (pg. 55) door Tony Crilly,
- De Archimedes-codex, de geheimen van een opzienbarende palimpsest ontsluierd (pg. 59) door Reviel Netz en William Noel,
- Wolfram Alpha (pg. 66) door Onbekend,