- Job van de Groep, Goochelen met getallen (pg. 3)
- Tanja Van Hecke, Hoe duur kan verzekeren zijn? (pg. 6)
- Etienne Steyaert, Waarom niet zonder limieten? (pg. 11)
De rijtjes die je bij een IQ-test moet aanvullen, zijn voorbeelden waarbij een patroon moet worden herkend. Patroonherkenning is ook een belangrijk aspect van wiskunde. In deze loep wordt een leerlijn geschetst doorheen de eerste vier jaren van het secundair onderwijs. We laten zien waar patroonherkenning in de wiskundelessen aan bod komt en hoe dit samenhangt met andere leerstofonderdelen. (pg. 16)
[ Lees meer ]
Bespreking van
- Geometry from Africa: Mathematical and educational explorations (pg. 36) door Paulus Gerdes,
- De IQ-formule (pg. 39) door Jos Groot,
- Statistisch redeneren: achtergrond en voorbeelden (pg. 42) door Greet Peters, Virginie März, Stijn Vanhoof en Patrick Onghena,
- Understandinguncertainty (pg. 44) door Onbekend,
- Vragenlijst statistisch redeneren (pg. 42) door Stijn Vanhoof, Ana Elisa Castro Sotos, Lieven Verschaffel en Patrick Onghena,