- Gerd Hautekiet, Ebola (pg. 6)
- Gerd Hautekiet, Misleidende procenten (pg. 3)
- Gilberte Verbeeck, Aantal kaarten raden (pg. 5)
Een wiskundeleraar wil in de eerste plaats dat zijn leerlingen wiskunde leren. Het leren is iets wat de leerling zelf moet doen. Dit gebeurt in de klas, maar ook daarbuiten. Naast activerende werkvormen voor in de klas, zochten we naar manieren om meer impact te hebben op het leren buiten de klas. Zowel in de klas als daarbuiten kan dit online of offline gebeuren. De auteurs geven een persoonlijk verslag van hoe zij dit proberen te realiseren. (pg. 7)
[ Lees meer ]
Bespreking van
- Mathcounts Trainer: een applicatie voor probleemoplossend denken in de klas (pg. 43) door Onbekend,
- Numberphile (pg. 45) door Onbekend,
- Four colors suffice. How the map problem was solved (pg. 47) door R. Wilson,
- Wat te bewijzen was (pg. 52) door Martin Kindt,
- Logaritme. Een betekenisvolle aanpak met herhaald delen (pg. 56) door Paulien Vos en Borge Espedal,