- Liza Verhoeven, Verhelderende bewijzen (pg. 6)
- Gerd Hautekiet, Over vierkantemeterbakken en zo (pg. 3)
- Luc Van den Broeck, Vergeten begrippen (3): omwindende en omwondene (pg. )
We namen eindtermen en leerplannen van richtingen met 3 uur wiskunde in het ASO door. We merkten enorm grote verschillen en heel wat keuzemogelijkheden voor leraren. In deze loep vind je een vergelijking tussen de leerplannen over de koepels heen. Je leest er meningen van leraren over keuzes die ze maken. We kijken naar de doorstroom van leerlingen uit deze richtingen naar het hoger onderwijs. Doorheen de loep vind je lesideetjes. We willen inspiratie bieden aan vakgroepen om de invulling van deze richtingen te herbekijken en te evalueren. (pg. 10)
[ Lees meer ]
Bespreking van
- V. Blåsjö, How to find the logarithm of any number using nothing but a piece of string (pg. 39) door Michel Roelens,
- Michel Ballieu, La preuve par neuf… Quelques étapes de son histoire (pg. ) door Michel Roelens,
- Famous Inequality Worth Knowing: RMS-AM-GM-HM Inequality (pg. 47) door Luc Van den Broeck,
- D. Huylebrouck, Wiskunst (pg. 43) door Luc Van den Broeck,