- Michel Roelens op basis van een les van Sven Baens, Zohri Boa en Nik Nauwelaerts, Een opgave boeiend maken (pg. )
- Bart Demoen, Een klein beetje grafentheorie, een sterk gevolg: het lemma van Sperner (pg. 7)
- Michel Roelens, Bewijzen met de driehoeksongelijkheid (pg. 11)
Met de zogenaamde digisprong krijgen in meer en meer scholen de leerlingen een laptop. Hierdoor gaat de grafische rekenmachine vaak naar de uitgang: de GR-exit. In deze loep bekijken we welke moeilijkheden en mogelijkheden hierdoor ontstaan. Wat met toetsen en examens? GeoGebra zal meer gebruikt worden: we geven enkele voorbeelden uit de klas. Ook het programmeren in Python krijgt een plaatsje in de wiskundeles. We laten zien hoe je dit in de tweede graad kunt aanbrengen. We eindigen ten slotte met een theoretisch kader over het doel van informatietechnologie en computers in het onderwijs. (pg. 17)
[ Lees meer ]
Bespreking van
- Pythagoreïsche rijtjes en taxicabgetallen (pg. 39) door Luc Van den Broeck,
- Gerd Hautekiet, Imaginary (pg. 44)