Spinnenwebartikel: 'Viervlakken Truevan de hoogtelijnen door één punt gaan' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 3. Geschreven door Hilde Eggermont en Michel Roelens.
Wiskundig denken is niet te herleiden tot het toepassen van formele logica. Toch kan een kennismaking met logica een steun zijn om bepaalde denkfouten binnen en buiten de wiskunde te begrijpen en te vermijden. Deze loep bestaat uit twee modules. De eerste legt de nadruk op logisch redeneren buiten de wiskunde en kan een keuzeonderwerp zijn in een richting met weinig uren wiskunde. De tweede module is een vervolg op de eerste en is bedoeld voor leerlingen van de derde graad die een zwaarder wiskundepakket kozen. In deze module worden begrippen uit de logica toegepast op wiskundige
Spinnenwebartikel: 'De formule voor de sinus van een som, zonder gebruik te maken van de goniometrische cirkel' uit Uitwiskeling jaargang 27, nummer 2. Geschreven door Anne Schatteman.
De beschikbaarheid van computeralgebrasystemen (kortweg: CAS) is zeer groot geworden. Kunnen deze toestellen een meerwaarde vormen voor onze leerlingen bij het aanleren en toepassen van wiskunde? Aan de hand van enkele voorbeelden uit de klaspraktijk laten we zien dat het antwoord op deze vraag genuanceerd is.